10 ok, amiért az autófólia kiemelten hatékony reklámeszköznek bizonyulhat

Sokan azt gondolják, hogy egy reklámeszköz attól hatékony, ha egyszerre nagy tömegeket tud elérni. Ez az állítás így egymagában nem állja meg a helyét, és azt sem szabad elfelejteni, hogy azok a médiumok, amelyekre ez jellemző, nagyon drágák.

Mindannyiunk számára adott azonban egy reklámfelület, amely - abban az esetben, ha a cégünk rendelkezik valamilyen járművel - könnyen és ingyen elérhető.

  1. ok: Csak a reklámeszköz megtervezésére és legyártására kell gondot fordítanunk, arra azonban érdemes, mert ez a felület “annak ellenére” is nagyon hatékony lehet, kéznél van, saját és ingyen elérhető.
  2. ok: Az autófóliázást nem kötik sem formailag, sem tartalmilag azok a szabályok, amelyek a legtöbb reklámeszközt, így bátran kibontakozhatunk. (Persze van néhány írott és íratlan szabály, amelyeket mindenképp érdemes betartanunk, de ezek figyelmen kívül hagyása már egyszerre ártana a hírnevünknek és a jogi megítélésünknek.)
  3. ok: A kreativitásban megnyíló tér lehetővé teszi olyan reklámok elkészítését, amelyek formabontó paraméterek miatt válnak hatékonnyá, vagyis úgy látványosak, viccesek, szókimondóak stb., hogy aki látja amiatt jobban emlékszik rájuk.
  4. ok: Az autófólia mozgó reklámeszköz. Leginkább a teherautók platójára szerelt óriásplakátokhoz hasonlítható. Autóink az útjuk során véletlenszerűen járhatnak olyan helyeken, hol kisebb és olyanokon, ahol nagyobb figyelmet kapnak, attól függően, hogy az arra közlekedő emberek számára mennyire kerülnek szem elé, illetve, hogy az adott helyeken a jellemző közösség mennyire nyitott a feltüntetett információra. Nagy átlagban azonban bátran lehet számítani arra, hogy nem csak sokan látják, de az elért közönség érdeklődése is biztató lesz.
    90ff44186174406b6f4b49c68d19e03f.jpegKép forrása: Pinterest
  5. ok: Az autófólia olyan reklámeszköz, amelynek hatékonysága pont a szokatlanságában/váratlanságában rejlik. A reklámokkal és az óriásplakátokkal kapcsolatban az emberek hajlamosak “lezárni”, vagyis ha számítanak arra, hogy találkozni fognak ezekkel, beszűkítik a figyelmüket. Azt azonban senki nem tudja kivédeni, ha az utcán elgondolkozva elé gördül valami épp őt érdeklő vagy éppen meglepő információ.
  6. ok: Az autófólia nem csak abból a szempontból végtelen rugalmas, hogy kiterjedésében és tartalmában is átléphetjük a szokásos határokat, hanem abból is, hogy nagyon gyorsan és kevés költséggel módosítható. Legyen szó teljes cseréről vagy éppen egy akció dátumának módosításáról, az apróbb-nagyobb változások rendkívül könnyen kivitelezhetőek.
    img_5408.JPG
  7. ok: Az autófóliának szánhatunk egyszerre kettős szerepet is. Alkalmazhatjuk arra, hogy a céges autóinknak, flottánknak könnyen felismerhető, a piac szempontjából egyedi, a cég szempontjából egységes arculatot adjunk, ugyanakkor ezt kiegészítsük mindig friss, aktuális információkkal.
  8. ok: A másik feladatpár, amelynek egyszerre ellátására képes az autófólia: az autó/benne ülők komfortjának védelme és a reklámeszköz szerepe.
  9. ok: Az autófólia alkalmazása, pontosabban az, hogy az autófólia révén a nagyközönség megtudja, hogy milyen autókkal rendelkezik a cég, visszahat a megítélésre, így nem csak az üzenettel és nem csak a direkt értékesítésben lehetünk hatékonyak. .
  10. ok: A fóliázott cégautókkal szinte bárhol elhelyezhetünk reklámot magunkról - természetesen a KRESZ és a helyben jellemző/aktuális forgalmi szabályok betartásával. Megállhatunk olyan intézmények/rendezvények közelében, ahol a célcsoportunk tagjai jó eséllyel nagyobb sűrűségben vannak jelen a közönségen belül. Ezt sem feltétlenül a direkt értékesítés eszközeként érdemes tekinteni, a lényeg, hogy a köztudatba bekerüljünk általa.