Milyen egy ütős céges autófólia?
Ha céged van és fóliáztatni szeretnéd a járművedet, biztosan nem az extrém minták és fóliák felé fordul elsősorban az érdeklődésed. Feltételezzük, hogy a legfontosabb az autó védelme mellett az, hogy látható legyen a márkád az utakon is. Sőt, nem csak láthatónak kell lennie, hanem a céged felismerhetősége is lényeges.
Mivel tudsz te vagy a grafikusod ehhez hozzájárulni és mikre kell figyelned autófóliázás előtt?
Színek:
Ha az autód és a logód színe is egyforma, vagy nem túl nagy közöttük a kontraszt, úgy számolhatsz azzal, hogy ha az eredeti színeket használod, úgy bizony nem lesz feltűnő a fóliád, így pedig nem lesz látható a céged a járművön.
Mit tehetsz ez ellen?
- Megváltoztatod a logód színét. Sok esetben elég csak azon a grafikán módosítani, mely az autódra kerül. Ahhoz, hogy az arculatod ne szenvedjen nagy csorbát a kocsin sem, egy sötétebb autóra fehér vagy világosabb színű logót javaslunk, világosra pedig sötétet, esetleg feketét, hogy kontrasztos legyen a látvány.
- Ha több színű a logód, a világos (vagy éppen sötét) több árnyalatával is játszhatsz.
- Esetleg élénk színeket is bevethetsz a láthatóság érdekében, főleg akkor, ha a céged arculata és az autód színvilága is megengedi (pl. szürke jármű esetén élénksárga fólia).
- Ha a logódon semmiképpen sem szeretnél változtatni és a kocsi színével az összhatás sem lenne elég kontrasztos, úgy – bár kicsit költségesebb megoldásként – előfordulhat az is, hogy a teljes járművet fóliáztatod át más színre, amin már az arculati elemeid is megfelelően mutatnak.
Formák, feliratok:
A túl bonyolult logó és a sok szöveg egy kisebb autón nem mutat jól. Illetve jól nézhet ki, de csakis közelről. Ennek következtében elveszíthetsz olyan potenciális vásárlót, esetleg partnert, aki távolról nem tudja kiolvasni az adatokat, csupán azt láthatja csak, hogy valami van a járművön.
Mit tehetsz ez ellen?
- Használhatsz egyszerűbb grafikát vagy a logód „butított” verzióját, így nem vesznek el a mintától a fontos információk.
- A logódat és a hozzá tartozó szöveget, elérhetőséget akár máshova is pozícionálhatod, nem kell feltétlenül a logó mellett helyet kapnia. Így mindkettő nagyobb méretben tud megjelenni az autón.
- Ne feledd: A kevesebb néha több. Sok esetben egy autófóliát néhány másodpercre lát csak a szomszéd sávban haladó autós, vagy éppen egy-egy gyalogos stb. Ezért fontos, hogy csak a lényeges és figyelemfelkeltő információt tüntesd fel a járművön. Ez lehet egy honlapcím, amiben már a céged, esetleg a szolgáltatásod neve is szerepel. Sokszor elég az is, ha a honlapodat valaki megjegyzi, hiszen azon keresztül már az elérhetőséged is könnyen megtalálható.
- Egy-egy szóval az is szerepelhet, amire szeretnéd a figyelmet felhívni, azaz maga a kínálatod – pl. szobafestés, ingatlan, irodaszer és így tovább.
Harmónia:
A járművednek már eleve van egy kialakítása, a karosszérián található ívek, formák, a kilincs elhelyezkedése, az ablakok mérete és az elemek találkozása. Ha a logód, szöveged stb. pont egy hajlatba, esetleg két elem találkozásához, vagy pl. a fogantyúkhoz kerül, nem lesz látható, főleg nem kiolvasható a lényeges infó.
Mit tehetsz ez ellen?
- Mindig vedd figyelembe az autódat, annak méretét, elemek elhelyezkedését és ahhoz igazítsd a grafikát. Ezért sose tervezz a jármű pontos mérete és formája nélkül.
- „Csak egy logót teszek fel, jó lesz az grafikus nélkül is” - Ez nem minden esetben működik. Akkor igen, ha pontosan lemérted a logó felhelyezésére szolgáló elem méretét és a fóliát annál kisebb méretre gyártatod le úgy, hogy biztosan ne lógjon bele semmilyen autón lévő elem, díszcsík stb.
- Ha nagyobb méretben tervezed a kocsin megmutatni a cégedet, esetleg bonyolultabb formában, vagy éppen több elemet is szeretnél fóliáztatni, keress grafikust! Ezért ha plusz költségbe kerül is, de mindig csináltass látványtervet olyan szakemberrel, akinek van autófóliázásban tapasztalata.
Végezetül pedig a legfontosabb: Ha profi módon szeretnéd a cégedet láttatni, bízd profikra a tervezést! Ne csak magát a fólia felrakását, hanem már az autófólia megtervezését is célszerű szakemberre bízni. Ha így cselekszel, a grafikus a fenti összes pontra, kérdőjelekre is fog neked tudni megoldást javasolni.