Vállalkozásod van? Spórolj a marketingen!

Bármivel is foglalkozik a céged, akár termékekkel, akár szolgáltatással, a marketinget nem úszhatod meg – hacsak nem vagy máris annyira sikeres, hogy nincs is szükséged reklámra. Legalábbis te ezt gondolod.  Viszont van az a mondás, hogy aki látszik, az játszik. Te vajon mennyire látszol?

Mi tartozhat a marketinged alá?

  • Közösségi média és hirdetések?
  • Google hirdetések, kulcsszókutatás?
  • Van honlapod?
  • Hirdetsz újságban?
  • Online hirdetéseid futnak-e?
  • Plakátod volt-e már?
  • Egyéb marketingtevékenységet végzel?
  • És minden mennyibe kerül neked?

Nem fogunk újat mondani vele, nem forradalmi találmányról van szó, sokan nem is gondolnak rá, de van egy lehetőség, mellyel sok nagy cég él már. Viszont egyelőre több kisebb vállalkozás nem használja ki (még) ezt a lehetőséget, mely gyakorlatilag a fenti marketingköltségekhez képest minimális költséggel jár. Mi lehet ez vajon? Olvass tovább!

Autódekoráció

Lehet, most felsóhajtasz, de ahogy írtuk, semmi újat nem mondunk, csupán szeretnénk, hogy te is lásd, miért lehet jó, milyen lehetőségek vannak.

Ha sokat közlekedsz a járműveddel, vagy céges flottád van, de még nincs rajta semmilyen reklám, kár kihagynod a lehetőséget: számos más autóssal, gyalogossal, kerékpárossal találkozol utad során és sosem tudhatod, kiből lehet az új ügyfeled, partnered, vásárlód, esetleg kinek fog eszébe jutni a parkoló autódon lévő felhívás, ha éppen a te termékedre, szolgáltatásodra van szüksége. És ha több céges jármű is tartozik hozzád, még többen is találkozhatnak a cégeddel.

shutterstock_1607554411.jpg

Milyen megoldások lehetnek?

Mágnes

Sokak számára tökéletes megoldás lehet, nem kerül rá az autóra extra réteg. Ha a mérete megengedi, áthelyezhető, valamint könnyen levehető, ha éppenséggel nem szeretnél az autón látni bármilyen reklámot. Viszont a legnagyobb hátránya és ettől lényegében lehetetlen megoldás is, hogy 20-30 km/h óra felett már lefújhatja a menetszél.

Ha mégis efelé hajlanál, további negatívum, hogy pormentesen szinte lehetetlen feltenni, viszont ha a mágnes és a jármű között por van, az autódon mikrokarcolások keletkezhetnek az elemek mozgása következtében. Ezt először nem is feltétlenül veszed észre, maximum már akkor, mikor késő - a fényezés megmattul.

Részleges fóliázás

Egyszerű és olcsóbb megoldás akkor, ha csak egy logót, esetleg telefonszámot szeretnél a járműveden elhelyezni és az autó alapvető színét, fényezését nem kívánod, vagy nem szükséges megváltoztatni. Ugyan nem védi a kocsidat teljes egészében, cserébe gyorsan feltehető és ugyanolyan gyorsan el is távolítható, visszaszedhető. Ha jól van felrakva, szinte észrevehetetlen a részfóliázás. Egy apró megjegyzést fűznénk csak hozzá: Egy-egy autó az évek alatt sokat veszít a fényezéséből. Ezért, ha egy dekorációt több éves használat után szeretnénk lecserélni autóeladás, esetleg bármilyen esemény miatt, úgy a részfólia alatti terület fényesebb lesz, mint a kocsi több része. Minél tovább van egy autón a részfólia, a különbség annál látványosabb.

vodafone.jpeg

(Vodafone számára készült részleges dekoráció – szinte láthatatlan a fólia széle)

Teljes autófóliázás

Nem véletlenül hagytuk a végére. Bár ez a legköltségesebb megoldás, de a legjobb is egyben. Az autó teljes egésze fóliázható, ráadásul védi az autódat és a fényezést is az apróbb sérülésektől, a mattosodástól, UV-től. Profi megoldás lehet így fóliáztatni még úgy is, hogy nem a teljes karosszériára kerül a reklám - főként olyan esetekben, mikor pl. a logód színe nem illik az autó eredeti színéhez. Ha viszont azt szeretnéd, hogy minden egyes létező elemen a te vállalkozásod köszönjön vissza, úgy nincs is nagyon más választásod, mint a teljes fóliáztatás. És ha profin van feltelepítve, profi anyagokkal és szakértői csapattal (kezdve a grafikától egészen a fóliáig), úgy a céged is tökéletes minőségben lesz az utakon látható – akár hosszú-hosszú évekig is. Autóeladáskor pedig a fólia eltávolítása után a csillogón maradt fényezéssel még jobb üzletet is nyélbe tudsz ütni.